Gemert Mèrt 2014

Op zondag 14 september is de aftrap van het nieuwe seizoen van Amnesty Gemert-Bakel. Dan staan we zoals ieder jaar samen met andere goede doelen onder de paraplu, of hopelijk parasol, van Gemert Een Bron voor Anderen.

Amnesty gaat actie voeren voor Raif Badawi. Hij is veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf en 1000(!) zweepslagen in het openbaar voor zijn activiteiten. Tijdens Gemert Mèrt kunnen bezoekers een handtekening zetten voor zijn vrijlating.

Kinderen kunnen blikken gooien met daarop afbeeldingen van schendingen van mensenrechten. Ook bij de andere stands zijn kinderspelen te doen, met een volle stempelkaart krijgen de kinderen een verrassing. En alles is gratis, in deze tijd van bezuinigingen kan iedereen die ons veldje bezoekt zich even lekker uitleven.

Zoals ieder jaar is er ook deze keer weer een muziekpodium op het veld. Het muziekprogramma ziet er als volgt uit:

13.00 uur: Pova, een muzikaal combo met onder anderen Laurens van den Berg en Mayke Hendriks. Zij spelen Franse, Spaanse en Ierse volksmuziek, en klezmer

14.00 uur: De jonge Gemertse gitaristen Roel van Duijnhoven en Frans van der Horst spelen covers van onder anderen Jake Bugg en de Black Keys. Aansluitend gaan Pieter van den Elsen en Bart van der Kemp met hun muziek terug naar de vorige eeuw.

15.30 uur: Vaste gasten van Matanga Ya Mbula strooien hun djembégeluiden over het veld. Onder leiding van Joyce de Haas geven ze het veld een Afrikaans tintje en doen ze de temperatuur enkele graden stijgen

16.15 uur: Afsluiting door dweilorkest de Notenknaauwers.

Het veldje van Gemert een Bron voor Anderen is een oase in de drukte van de jaarmarkt. We vinden het fijn als je onze stand opzoekt om mee te doen met onze acties. Graag tot dan!

Zie ook de Facebookpagina van Gemert een Bron voor Anderen