Amnesty aanwezig op Gemert Mert 2022

Zoals ieder jaar was Amnesty ook deze keer aanwezig op 11 september tijdens de jaarmarkt, op het gezellige veldje bij de kerk. Samen met de andere goede doelen van Gemert een Bron voor Anderen wisten we ook nu weer veel bezoekers te trekken met onze mix van gezelligheid, rust temidden van de drukte op de markt, en lekkere pannenkoeken en aardbeienwafels geserveerd door de mensen van MOV Gemert.

Gemert Mert 2022

De aandacht lag wat Amnesty betreft dit jaar op de invasie van Rusland in Oekraine. Bezoekers van de Amnestykraam konden een voorgedrukte kaart ondertekenen, met een eigen tekst geadresseerd aan de Russische ambassadeur in Nederland. Dat er heel veel mensen tegen deze oorlog zijn bleek uit het aantal van 117 (!) verstuurde kaarten. Hopelijk neemt de ambassadeur ons verzoek ter harte, en zal hij zich inzetten om een eind te maken aan de onwettelijke en onmenselijke oorlog die zo enorm veel slachtoffers eist. Op de foto Jan en Anne, die klaar staan om bezoekers aan te spreken.

Naast de actie tegen de oorlog waren er ook 136 mensen die een handtekening hebben gezet onder een petitie die pleit voor de vrijlating van Vahid Afkari uit Iran. Hij zit een gevangenisstraf van 33 jaar uit omdat hij deelnam aan vreedzame demonstraties tegen het regime.

Dankzij de hulp van verschillende vrijwilligers kunnen we terugkijken op een geslaagde actie. Vrijwilligers en bezoekers, hartelijk dank voor jullie betrokkenheid!