Flamencomuziek ter afsluiting concertseizoen

De Gemertse flamencogroep Mezclada zal op zaterdag 18 mei een optreden geven in de Bunker ten bate van Amnesty. Een optreden in het Pinksterweekeinde is inmiddels een traditie geworden die ook dit jaar weer wordt voortgezet. Mezclada is een meer dan waardige afsluiter van een toch al succesvol Amnestyseizoen. Spaanse flamencomuziek en dans zullen zorgen voor een prachtige show.

Mezclada, wat letterlijk “Mengelmoes” betekent, is een gemêleerd gezelschap. Een mix van mensen, instrumenten, invloeden en repertoire.

Ad is thuis in het spelen van de flamenco-gitaar en Nico geeft er een swingend boost aan met zijn percussie.  Jan bespeelt behalve gitaar ook nog een diversiteit aan instrumenten waaronder tres en accordeon. Pieter geeft met zijn bas een zwoel accent aan het geheel.

Dan is er de zang door Marina die met haar mooie timbre een onvergetelijke sensuele klank geeft aan de melodieën o.a. uit Zuid- en Midden Amerika, Kaapverdië en de Caraïben.

Jeannette en Will dansen diverse vormen van de Spaanse Flamenco.

En Carla zorgt voor de nodige contrasten in dezen. Het geheel belooft een mooie avond vol luister- en kijkgenot te worden.

Op 20 mei ‘viert’ Eritrea zijn 20e onafhankelijkheidsdag. In dit land in Noord-Oost Afrika wordt de vrijheid van meningsuiting ernstig beperkt. Politieke partijen en onafhankelijke media zijn verboden en het land kent duizenden politieke en gewetensgevangenen. Veel slechter als in Eritrea kan zo’n gevangene het niet hebben; marteling en mishandeling zijn aan de orde van de dag en de gevangenen verblijven vaak in onbekende detentiecentra zonder enig contact met familie.

Amnesty nodigt het publiek uit een petitie te ondertekenen gericht aan de president van Eritrea.

De deur van de Bunker gaat om 20.00 uur open, het optreden begint om 21.00 uur. De toegang is gratis, de pot gaat rond voor Amnesty. Iedereen is welkom!