Benefietavond in de Bunker op zaterdag 14 januari

Op zaterdag 14 januari is de 17e editie van de traditionele Amnesty benefietavond in de Bunker, St. Annastraat 60 in Gemert. De Bunker begint het nieuwe jaar zoals altijd met het omzetten van de goede voornemens in positieve acties. Ook deze keer zullen een aantal artiesten zich belangeloos inzetten voor het werk van Amnesty Gemert-Bakel.

Mooon 300bpiOm 20.30 uur opent Alice D. And The Wild Flowers de avond: Drie jonge muzikanten, ook bekend van hun band Mooon, gaan vanavond met verschillende instrumenten geïmproviseerde jams spelen. Geïnspireerd door de psychedelische jaren '60 verdwalen Timo van Lierop (gitaar), Tom de Jong (percussie, gitaar) & Gijs de Jong (sitar, fluit, orgel) in hun muziek. Kom kijken en droom samen met ze weg in hun muzikale trip.

Dies 300bpi

Vanaf 21.30 uur wordt het tweede optreden verzorgd door Dies van Soelen en vrienden. Dies behoort tot de groep muzikanten die graag rondtrekken en in krochten en gehuchten mooie liedjes oppikken om die vervolgens door te geven. Bekend en geroemd in Gemert en omgeving staat Dies regelmatig klaar om zijn talenten voor Amnesty in te zetten.

Voor zaterdag heeft Dies een speciaal concept bedacht. "Went to see the Gypsy"  wordt een odyssee door de roots van de wereldse volksmuziek van Europa en daarbuiten. Dies zal ons zeker meenemen naar Cuba en Zuid-Amerika, maar laat ons ook proeven van blues, klezmer en oude muziek uit Europa, met name uit Frankrijk en Spanje. Hij neemt enkele van zijn muzikale vrienden mee, te weten Jos Geerts (mondharmonica), dochter Mare van Soelen (doedelzak, zang), Tim van Asten (mandoline, viool, zang) en Monique Dhooge (fluit). Een groep muzikale vrienden die ongetwijfeld veel plezier op het podium gaat hebben en het publiek daar waarschijnlijk ook mee zal besmetten.

Om 23.00 uur speelt de Roermondse formatie Velosso. Het woord Velosso betekent in het Spaans stoer, en in het Portugees wollig of donzig. Daarmee wordt meteen duidelijk waar Velosso voor staat: ruige stevige rockmuziek met een gevoelig randje. Hun eerste CD "Episode One" werd met lovende recenties ontvangen. Een swingende afsluiter van de avond waar we blij mee zijn.

Amnesty is aanwezig met een petitie voor twee jonge activisten uit Azerbeidzjan, die tien jaar gevangenisstraf hebben gekregen voor het spuiten van graffiti op een standbeeld van het vroegere staatshoofd, vader van het huidige staatshoofd.

Het belooft weer een mooie en gezellige avond te worden, waarbij iedereen van jong tot oud van harte welkom is. De deur gaan om 20.00 uur open, het eerste optreden is om 20.30 uur. De toegang van €5 komt in zijn geheel ten goede aan het werk van Amnesty Gemert-Bakel. Omdat onze inkomsten een beetje opdrogen is dit geld heel belangrijk om de activiteiten die we doen te kunnen voortzetten.

We willen dan ook iedereen van harte uitnodigen dit feestje met ons mee te vieren. Graag tot ziens op 14 januari in de Bunker!