Vier de Vrijheid!

5 mei is een dag die in alle agenda’s met een dikke viltstift zou moeten worden omcirkeld.

Want in vrede en vrijheid leven, wat we in Nederland al meer dan zeventig jaar doen, is iets waar we heel blij mee mogen zijn. En dat is best een feestje waard.

Om dat te vieren organiseert Amnesty twee totaal verschillende evenementen, een sponsorwandeltocht en een bevrijdingsconcert.

nachtvandevrijheid2017Sponsorwandeltocht

Op 4 mei na de dodenherdenking begint een wandeltocht van het donker naar het licht – letterlijk en figuurlijk.

Na de stille tocht naar de fussiladeplaats bij NM Kamp Vught wordt door de deelnemers een krans gelegd, waarna de wandelaars zich in beweging zetten en via Veghel in de vroege morgen Gemert bereiken. Aangevuld met frisse lopers uit Gemert vertrekt de groep om 06.00 uur voor een prachtige wandeling door het Brabantse platteland richting Eindhoven, aankomst 11.00 uur met ceremonie en welverdiende lunch.

Aanmelden is nog steeds mogelijk op www.nachtvandevrijheid.amnesty.nl

Bevrijdingsconcert

Op de avond van Bevrijdingsdag 5 mei spelen in de Bunker, St. Annastraat 60 in Gemert drie vrolijke frisse originele rock coverbands. Een mooie gelegenheid om het feest van de bevrijding mee af te sluiten.

Stolen Moments 300bpiDe rythm and blues band Stolen Moments opent de avond. Deze band met leden uit Gemert en Veghel speelt een afwisselend repertoire van bekende en minder bekende nummers van onder andere Stones en John Mayall. Contact met het publiek is het belangrijkste, dus gauw gelegd.

De tweede act komt van de formatie The Jam Pilots uit Someren, een rock-coverband met materiaal van veel rocklegendes uit heden en verleden, zoals Jett Rebel, Black Keys, ZZ Top, Pearl Jam, Rage against the Machine, de lijst is lang. Met hun frisse uitstraling zijn ze, eenmaal op gang, niet meer te stoppen.

De avond wordt afgesloten door Storing! , een degelijk powertrio uit Eindhoven dat een flinke portie powerrock met een hint naar de blues zal vertolken. Zij hebben inmiddels een flinke reputatie opgebouwd, met pas nog een optreden in het Klokgebouw.

Het feestje is gratis, maar er wordt wel met de collectepot gerammeld. Een gulle bijdrage voor het werk van Amnesty is meer dan welkom.

Ben je blij in vrijheid te leven? Vier het mee in de Bunker of tijdens de wandeltocht!

De deur van de Bunker gaat om 19.00 uur open en het eerste optreden begint om 20.30 uur.