Benefietavond 6 januari 2018 meer dan geslaagd

Op zaterdag 6 januari heeft het gevarieerde programma van de jaarlijkse benefietavond een veelzijdig en enthousiast publiek naar de Bunker gelokt. De 19e editie van dit bijzondere nieuwjaarsconcert kan bijgeschreven worden onder de lange lijst van gezellige en geslaagde Bunker-concerten ten bate van Amnesty.

Tijdens de korte film “en op ’n goede dag” werd de sfeer van de avond meteen gezet. Het publiek druppelde binnen en zocht stilletjes een plekje om naar deze humorvolle film van Hennie Honigmann uit 2013 te kijken, die handelt over het al dan niet dragen van hoofddoekjes. Jammer dat je hem niet gezien hebt? Op Uitzending Gemist kun je hem alsnog bekijken.

Inge Mark 300bpiDe film liep naadloos over in het eerste muziekoptreden van de avond. Inge van Asseldonk speelde voor de eerste keer onder de artiestennaam Angie Flare haar eigen stoere popliedjes voor publiek. Met haar kristalheldere stemgeluid en ingetogen gitaarbegeleiding van Mark de Groot wist ze de stemming goed vast te houden.

Het optreden van Diddus was ook een primeur. Mike Knaebel en Jim Remmel, die elkaar nog kennen van toen ze allebei in rockgroep Fatburger speelden, hadden besloten om iets akoestisch te gaan doen en wij mochten daar als eerste getuige van zijn. Veel eigen nummers, geïnspireerd op het oudere werk van Neil Young, aangevuld met covers van oudere popmuziek die het duo een heel eigen originele invulling had gegeven. De afgedwongen toegift zegt genoeg over hun optreden.

Als laatste was de Boekelse rockband 50 Watt aan de beurt. Nu mocht er gedanst worden, en dat gebeurde ook. Zangeres Esther Donkers wist de zaal flink op te zwepen en had er overduidelijk zin in. Net zoals de andere bandleden trouwens, het stevige geluid van de uitstekend op elkaar ingespeelde band met Frans (gitaar, zang) , John (drums) en Jean Pierre (bas, zang) was de kers op de taart van een meer dan geslaagde benefietavond.

Dat ook vanavond de mensenrechten niet vergeten werden spreekt voor zich. We boden een petitie aan met als onderwerp Afghanistan. Omdat dit land nog lang niet veilig is om naar terug te keren vroegen we Mark Rutte om gedwongen uitzettingen onmiddellijk te stoppen. Hoewel een gevoelig onderwerp, tekende bijna iedereen de petitie.

Met de mooie opbrengst van 360 euro kunnen we weer een tijdje onze activiteiten voortzetten. Het draaiend houden van onze club kost relatief weinig geld, maar huur van onze vergaderruimte, drukkosten van de schrijfabonnementen, scholenwerk en andere onkosten moeten wel betaald worden.

Onze hartelijke dank gaat dan ook uit naar de vrijwilligers van de Bunker en de artiesten, die deze avond met hun belangeloze medewerking mogelijk gemaakt hebben. En natuurlijk het talrijke publiek dat de weg naar de Bunker heeft gevonden en het zo te zien overigens uitstekend naar de zin had.

Hopelijk tot ziens bij het volgende concert!

Huisfotograaf Adri van Daal heeft weer een aantal heel mooie plaatjes geschoten welke op deze site te zien zijn!