HET LOKALE COMPLIMENT

Oorkonde voor Amnesty International thuisschrijfactie.

Op vrijdag 16 november, tijdens het fantastische vrijwilligersfeest werden de “lokale complimenten”uitgedeeld. Amnesty was een van de groepen die een oorkonde ontving.  Al ruim 10 jaar zetten vrijwilligers zich in om brieven te verspreiden én te schrijven.

Ook ú bent hartelijk welkom om mee te doen! U kunt zich aanmelden via “contact” op deze website.

Mede door schrijfacties van Amnesty International zijn al veel gewetensgevangenen vrijgekomen. Mensen die vanwege hun politieke overtuiging of geloof soms vele jaren gevangen zaten en gemarteld zijn. Die strijd blijft hard nodig, want martelingen zijn nog altijd aan de orde van de dag. Daarom moet het schrijven doorgaan.

Als u meedoet, ontvangt u 10 maal per jaar een schrijfmap. In deze map zitten zes voorgedrukte brieven, de achtergrondinformatie bij de brieven én zes lege enveloppen.

In de brief worden autoriteiten bijvoorbeeld gevraagd om het martelen te stoppen of om een onschuldige gevangene vrij te laten.  Als abonnee zet u uw handtekening en naam onder de brief, schrijft de enveloppen en plakt de postzegels. Eén week later wordt de schrijfmap weer opgehaald.

Het kost u als schrijfabonnee iedere maand een of meerdere postzegels en wat tijd. Maar de brief is misschien net het laatste zetje dat nodig is om een onschuldige gevangene vrij te krijgen!

20071116-lokaal kompliment

één brief helpt misschien niet,

geen brief helpt zeker niet ….