10 december activiteiten goed bezocht

Op vrijdag 8 december hebben we stilgestaan bij de dag van de rechten van de Mens en zijn er twee activiteiten geweest in Gemert. ’s Morgens was er een schrijfmarathon in het gemeentehuis, en zijn er in totaal 95 brieven geschreven voor verschillende mensenrechtenactivisten. Een heel mooi aantal, De foto’s, gemaakt door Adri van Daal, zijn op deze site te bekijken.

Landelijk werd op 600 verschillende plaatsten geschreven, in totaal zijn al meer dan 100.000 brieven geteld. Dit filmpje geeft je een impressie,

’s Avonds draaide bij filmhuis Luxor de film Ajami, die speelt in de multiculturele wijk Ajami in Haifa, Israël. Een beladen film, waar de uitzichtloosheid van de Palestijnse bevolking, en de ingewikkelde relaties tussen de verschillende bevolkingsgroepen goed tot uitdrukking komen. Niet bepaald een feel-good movie, en helaas een onderwerp waar we bij Amnesty vaak mee te maken hebben. De film was ondanks het slechte weer goed bezocht.

Iedereen die aan de acties heeft meegedaan hartelijk dank! En natuurlijk speciale dank voor de gemeente Gemert die ruimte in het gemeentehuis ter beschikking stelde, en filmclub Luxor die elk jaar in december een film met een mensenrechtenthema draait.