Afdeling 545

10 december schrijfmarathon Write for Rights

Direct aanmelden voor de schrijfactie kan per Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch op 0492-362704

Write4Rights

Op vrijdag 10 december wordt de Dag van de Mensenrechten herdacht. Amnesty Gemert-Bakel doet daar zoals elk jaar ook in 2021 aan mee.

Door alle beperkingen vanwege Covid19 hebben wij besloten om geen openbare schrijfactie te organiseren. Vorig jaar hadden we met dezelfde formule een overweldigend resultaat: meer dan 1700 zelf geschreven brieven en kaarten! En, nog belangrijker, internationaal was Write4Rights een succes: Voor zes van de tien mensen voor wie we schreven had de actie een positief resultaat.

Schrijfactie van huis uit

envelopWe nodigen je uit om thuis, alleen of met vrienden/familie, door ons aangeleverde brieven over te schrijven. Je meldt je bij ons aan, en je krijgt dan een pakketje thuisgebracht.

Dit pakketje bestaat uit

10 voorbeeldbrieven met achtergrondinformatie

schrijfblok en pen

blanco kaarten

verdere uitleg

We vragen je om de brieven over te schrijven en te ondertekenen. Je bepaalt zelf hoeveel brieven je schrijft, en je kunt huisgenoten, vrienden of familie vragen mee te doen.

De geschreven brieven breng je naar ons terug, wij versturen de brieven en zorgen voor de portokosten.

Doe je mee? Met elkaar kunnen we er dan toch een geslaagde actie van maken en een gebaar maken naar de vervolgde en bedreigde medemens.

Je kunt de brieven aanvragen bij Jeanny per Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch, tel. 0492-362704.

Aanmelden kan tot 10 december, de geschreven brieven kunnen tot uiterlijk 17 december ingeleverd worden.

We zien je aanmelding graag tegemoet, elke brief helpt!

Meer informatie over de mensen voor wie we schrijven is te vinden op de website van Amnesty Nederland

Schrijfmarathon 300bpi

SteunAmnesty

Website Amnesty Nederland

Panelbear script

• Laatste wijziging 2 december 2021.