Op 10 februari staat het podium van de Bunker, St. Annastraat 60 in Gemert, weer vol met artiesten die belangeloos voor Amnesty spelen.

rustyknuckle.300bpiDe Rusty Knuckle Bluesband opent om 21.30 uur de avond. Rusty Knuckle is een nieuw geformeerde bluesband met bandleden uit Gemert en omstreken. De band is driekwart jaar geleden opgestart met als doel goede bluesmuziek te maken. De roots van de muziek die ten gehore wordt gebracht ligt bij de 12-bar blues, waarbij veelvuldig gebruik wordt gemaakt van de bluesharp (mondharmonica). Met  nummers van o.a Muddy Waters, Jimi Hendrix, Slim Harpo, Robert Johnson etc. zullen zij met hun eigen interpretatie zorgen voor lekkere bluesmuziek met een schepje  brabantse gezelligheid. Rusty Knuckle bestaat uit Marina van Es (zang), Emile Maassen (basgitaar), Timo van Lierop (leadgitaar), Léke van Lieshout (bluesharp/zang) en Jack Boom (drums).

orion300bpiNa de pauze laat Orion zien en horen dat ze weer helemaal terug zijn. In 2005 na de “Farewell Tour” gestopt, maar uit de as herrezen. Jordi van den Berg (basgitaar), Marco van de Ven (drums) en Leeroy van Gemert (gitaar en zang) voorzien de muziekscene van een nieuwe impuls aan creativiteit. De muziek valt lastig te omschrijven. Een vleugje blues, een dosis rock, en voor de oplettende luisteraar zijn er zuid-amerikaanse invloeden te bespeuren. Een band die blindelings vertrouwt op de improviserende mogelijkheden die deze muziek met zich meebrengt. Alles vloeit vanuit het gevoel en het verhaal dat deze muzikanten te vertellen hebben. Maar in woorden is de band niet te beschrijven. Beleef de ervaring en kom naar de Bunker.

Amnesty voert tijdens de optredens actie voor gerechtigheid voor de bevolking van de Democratische Republiek Congo. Dit land lijdt al twintig jaar onder een burgeroorlog met verschrikkelijke mensenrechtenschendingen. Bezoekers van het concert kunnen een petitie ondertekenen waarin gevraagd wordt oorlogsmisdadigers te berechten en te straffen, en oorlogsmisdaden in de toekomst te voorkomen.

De avond begint om 21.30 uur precies. De toegang is gratis, een vrijwillige bijdrage gaat naar het werk van Amnesty.  Iedereen is welkom in de Bunker, St. Annastraat 60 in Gemert.