Op vrijdagavond 9 december om 21.00 uur precies begint een Amnesty concert in de Bunker, St. Annastraat 60, met maar liefst drie optredens.

De eerste artiest die zal spelen is Rogier Frederiks. Deze jonge klassiek geschoolde gitarist uit Gemert speelt Keltische muziek en doet dat meer dan voortreffelijk. Hij heeft pas één keer eerder opgetreden, maar is een aanrader om te komen beluisteren.rogierfrederiks.300bpi Rogier Frederiks

Direct na zijn optreden is het podium voor Marine Vardanian. Als Armeense vluchtelinge is zij in Gemert neergestreken. Ze schrijft gedichten, zowel in het Armeens als in het Nederlands, waarvan ze er vanavond enkele zal voordragen.

LET OP! PROGRAMMAWIJZIGING!

Het laatste optreden zou worden verzorgd door het muziekgezelschap Pova. Helaas is door ziekte van één van de bandleden dit optreden komen te vervallen. Gelukkig staat er een waardige vervanging op het podium. De groep Transito gaat met ons op reis door Cuba en Zuid Amerika, met misschien nog wel een uitstapje naar Bretagne. "Transito" betekent zoiets als "wat voorbij komt" en dat dekt de lading goed. Rondom een kleine vaste kern muzikanten treden regelmatig gastartiesten op.

Vanavond spelen Gemertenaar Dies van Soelen (zang, gitaar, mandoline), Tim van Asten (viool), Jan Willems (mandoline, très cubano, gitaar, zang) en Nico van der Heijden (percussie). Amnesty Gemert-Bakel is heel blij dat dit muziekgezelschap op zo korte termijn nog ruimte kon vinden om voor ons op te treden. transito.300bpiTransito, tijdens een eerder optreden voor Amnesty in de Bunker

De toegang is gratis, uw gulle gift van minimaal drie euro gaat naar het werk van Amnesty.
Iedereen is uiteraard van harte welkom.