amnestyfest.300bpi

Amnestyfestival trekt veel publiek

Op zaterdag 14 januari heeft de Bunker het nieuwe jaar ingeluid met een prachtig en geslaagd Amnesty benefietfestival. Het massaal opgekomen publiek werd verwend met optredens van diverse artiesten. De avond werd ingeluid door enkele gedichten van de Armeense Marine Vardanian, en de Amnestytoon was gezet. Daarna waren er optredens van de altijd verrassende Pieter (Beekmans) en Pieter (Geerts), en de swingende coverbands Hot Fuzz en Sample.Tussen de optredens door herinnerde theatergroep De Snelle Loop de festivalbezoekers indringend aan het doel van de Amnesty benefietavond: Slachtoffers van de burgeropstand in Syrië en Egypte. Amnesty verzamelde ter plaatse handtekeningen ter ondersteuning van de demonstranten.
De avond werd afgesloten door BeApple, misschien wel de beste Nederlandse Beatles tributeband.  Bekende en minder bekende songs van de FabFour werden in een nieuw jasje gestoken en als origineel aan het publiek voorgeschoteld.
Na bijna vijf uur muzikaal vermaak gingen de bezoekers tevreden en voldaan naar huis. De opbrengst van het benefietfestival gaat in zijn geheel naar het werk van Amnesty,  en zal gebruikt worden om de plaatselijke Amnestygroep draaiende te houden. Een groot deel van de kosten van de schrijfabonnementen is weer gegarandeerd, zodat Amnesty Gemert-Bakel ook in 2012 geld vrij kan maken om verdrukten in andere landen financieel te ondersteunen.
Amnesty wil langs deze weg iedereen bedanken die deze avond tot zo’n succes hebben weten te maken: De artiesten, die allemaal belangeloos hebben opgetreden, de vrijwilligers van de Bunker, en de vele bezoekers. We zien u graag in de toekomst terug bij een ander Bunkerconcert of een andere Amnesty activiteit.

Fotoimpressie