In het weekeinde van 10 december 2010 hebben veel inwoners van Gemert laten zien dat ze het werk van Amnesty International een warm hart toedragen.

De opkomst vrijdagavond bij de fakkeltocht was groot. Een lang lint van fakkels trok, begeleid door de djembee groep,  door het centrum. Fijn, dat er zoveel jongeren bij waren. Tijdens de tocht brandden in de restaurants ook Amnesty.kaarsjes. Jammer, dat er maar weinig mensen langs de route waren die een brandende kaars voor het raam hadden gezet. Volgend jaar meer?

Na de fakkeltocht zijn de jongeren enthousiast bezig geweest met de workshop djembee. De aanwezige volwassenen waren zeer onder de indruk van de film over Birma. In een compilatie van in het geheim gemaakte opnames zag je o.a. beelden van de vreedzame opstand van boeddhistische monniken, die door de militaire dictatuur bloedig werd neergeslagen. De film maakt duidelijk, dat het werk van Amnesty International voor Birma heel hard nodig is.

Zaterdag en zondag hebben we wenskaarsen verkocht in twee supermarkten en in de kerken. Hadden we er maar meer besteld. Zondagochtend waren we helemaal uitverkocht en moesten zelfs mensen teleurstellen. De verkoop van zondagmiddag en zondagavond in een supermarkt ging niet door. Alles was op.

Prachtig, dat veel mensen op deze manier het werk van Amnesty International wilden steunen. Het moet toch lukken om  Su Su Nway vrij te krijgen !

In Myanmar (Birma) zitten duizenden mensen gevangen

Aan Su Su Nway denk is heel speciaal

Eenzaam in haar cel moet ze weten

“Ergens is er iemand die denkt aan mij”.

Onze gedachten kunnen wij sturen

En onze gevoelens daar nog bij

Zoadat die door muren heen gaan

“Ergens is er iemand die denkt aan mij”.

Samen zijn we sterker

Samen staan wij tegen onrecht op

Want iedere onschuldige gevangene moet weten

“Ergens is er iemand die aan mij denkt”.

Namens de duizenden gevangenen voor wie wij opkomen, Bedankt !

Werkgroep Amnesty International Gemert-Bakel

Wilt u nog kaars bestellen dan kan dat via de webshop van Amnesty.nl