Mooi feestje voor goede doelen tijdens Gemert Mèrt

GemertMert1 300bpiHet veldje voor de Sint Jan in het centrum van Gemert werd op zondag 13 september tijdens Gemert Mèrt overgenomen door de vele goede doelen die onze gemeente rijk is. Onder de paraplu van "Gemert een Bron voor Anderen" worden éénmaal per jaar de handen ineen geslagen en een gezellige middag georganiseerd voor de vele bezoekers die de jaarmarkt bezoeken. Met een gezellig terras, mooie afwisselende muziek en natuurlijk het fijne weer was wat dat betreft het doel meer dan bereikt.

Blikgooien2015 300bpiAmnesty was natuurlijk zoals elk jaar aanwezig met het inmiddels traditionele blikgooien voor kinderen. Onder het motto: “gooi een onrecht omver!” werden de blikken met afbeeldingen van mensenrechtenschendingen door de kinderen omver gesmeten. Jong geleerd is oud gedaan hopen we natuurlijk.

Voor de volwassenen werd actie gevoerd voor de vrijlating van de Iraanse kunstenares Atena Farghadani, die een gevangenisstraf riskeert van meer dan zeven jaar voor het publiceren van een spotprent van de regeringsleiders. Bijna tweehonderd mensen hebben hun handtekening onder de petitie gezet. Iedereen die onze stand bezocht heeft willen we hartelijk danken. Dankzij jullie kunnen we terugkijken op een geslaagde dag.

Op de site van Gemert een Bron voor Anderen staan foto’s van de activiteiten tijdens Gemert Mèrt.