Activiteiten rond bevrijdingsdag

Amnesty Gemert-Bakel heeft rond bevrijdingsdag met verschillende activiteiten stil gestaan bij de bevrijding van Nederland van nazi-Duitsland, nu al weer 74 jaar geleden.

Zoals ieder jaar heeft een vertegenwoordiging van onze Amnestygroep tijdens de dodenherdenking op 4 mei een krans gelegd bij het bevrijdingsmonument in Gemert.

Samen met andere Amnestygroepen uit de regio heeft de achtste editie van de wandeltocht in de Nacht van de Vrijheid plaats gevonden, waarbij ruim 70 wandelaars (een deel van) de route van Vught via Gemert naar Eindhoven liepen en daarmee een mooi bedrag voor Amnestry ophaalden.

Op zondagmiddag 5 mei werd de vrijheid gevierd met een bevrijdingsfeest in de Bunker in Gemert, met optredens van het Gemertse duo Dieter, de Amerikaanse singer/songwriter Rick Gray, en Steve Bradley en vrienden. De middag werd afgesloten met een sprankelend optreden van Gipsy Mood. het vele publiek hield er een mooie middag aan over.

We gaan nu de zomer in, de schrijfabonnees hebben hun laatste brieven verstuurd. We gaan nu een paar maanden vakantie nemen waarbij de activiteiten op een laag pitje staan. In september begint het nieuwe seizoen, de eerste activiteit zal zijn tijdens de jaarmarkt in Gemert op zondag 8 september. We staan dan samen met andere goede doelen onder de parasol van Gemert een Bron voor Anderen op het grasveld bij de kerk.

Iedereen een fijne zomer toegewenst en hopelijk tot ziens!

Dieter

Dies en Terry, die een van de optredens tijdens het bevrijdingsfeest verzorgden