Wandeling voor Oekraine

UK3

Tijdens de bijeenkomst voor Oekraine waren Karin, Jan Krol en Jeanny aanwezig in de processietuin in Handel. Het was zeker de moeite waard. Aanvankelijk regende het maar later, toen we door het park liepen, brak toch de zon door. Er waren heel veel Ukraïnse vluchtelingen aanwezig, met ook mensen van hun opvangadres.
Jeanny kreeg de kans om onze handtekeningactie toe te lichten. Ook was Amnesty (met vlag) duidelijk aanwezig.

Na de bijeenkomst en tijdens de koffie hebben 105 mensen de petitie ondertekend.

Zo konden we ook in contact komen met de vluchtelingen, die heel dankbaar waren voor ons initiatief.

Op zaterdagavond 9 april van 19.00 tot 19.30 uur is er een bijeenkomst in de processietuin van Handel. Deze staat in het teken van Ukraïne, met Nederlandse en Ukraïnse vlaggen en o.a. de vlag van Amnesty.

De bijeenkomst begint met een toespraak, gevolgd door een wandeling met muziek, het voorlezen van een verhaal, en een handtekeningenactie.

Er is een collecte voor de Ukrainers die in de regio worden opgevangen, om iets leuks mee te organiseren.

De bijeenkomst is bedoeld voor de inwoners van heel Gemert-Bakel.