Amnesty presenteert: Bont & Bluegrass

Bont Bluegrass 300bpiOp vrijdagavond 18 maart speelt de Nijmeegse/Udense band Bont & Bluegrass voor Amnesty in de Bunker.

De band begon halverwege de jaren zeventig met traditionele Amerikaanse bluegrass, maar schoof al snel op richting ‘newgrass’, popsongs met een flinke dosis bluegrass, gespeeld op typische bluegrass instrumenten als dobro, banjo, contrabas en mandoline. Unplugged, maar met een rock ‘n roll feel!

Het repertoire van Bont & Bluegrass is gevarieerd: pop- blues- country songs en ballads, soms afgewisseld met een instrumental. Soms flitsend en up-tempo als een traditionele bluegrassband, dan weer stevig met een bluesy touch of stemmig en ingetogen met veel aandacht voor de close-harmony. De bandleden spelen al jarenlang samen, wat dit viertal tot een hecht collectief heeft gemaakt.

Kortom, een belevenis voor elke liefhebber van akoestische muziek.

gerard300bpi

De sfeer op de avond wordt gezet door drie ouwe muzikale vrienden: Gerard Rijnders (foto), Henk Donkers en Franklin van de Burgt. Ze hebben al heel wat jaren met elkaar gespeeld, ook voor Amnesty, nu hebben ze hun liedjes weer afgestoft en aangevuld met nieuwe songs.

Amnesty zal handtekeningen verzamelen voor drie journalisten uit Kameroen, die gevoelige informatie hebben over mensen uit de veiligheidsdienst. Hen hangt een gevangenisstraf van twee tot vijf jaar boven het hoofd voor het niet openbaar maken van hun bronnen.

De avond begint om 21.00 uur. Toegang is gratis, de pet gaat rond voor een gulle bijdrage voor Amnesty.